Robotkar modellezése SysML nyelven
Tanszékünk a kiberfizikai rendszerekkel kapcsolatos kihívások kutatása és a téma oktatása kapcsán demonstrációs eszköz fejlesztésébe kezdett egy LEGO robotkar építésével. A kar képes tárgyakat áthelyezni egyik helyről a másikra, amihez szenzorokat és gépi látást is használ. Elkészültekor a MoDeS3 projekt része lesz, ahol terveink szerint a vonatok szállítmányát fogja fel- és lepakolni.
Az MSc-s szakirány tárgyunk (Kiberfizikai rendszerek) és az ipari partnereinknek tartott tanfolyamaink során is fontos, hogy a résztvevőnek működő, valós példákon keresztül tudjuk bemutatni az ilyen rendszerek tervezésekor használt eszközöket és technológiákat. A területen fontos modellezési formalizmus a SysML nyelv, ami az UML rendszertervezőknek szánt kiterjesztése.
Ennek a témának a célja a LEGO robotkar felépítésének és vezérlésének tervezése az alapvető követelményektől a rendszer komponensein és azok kapcsolatán át a kar viselkedéséig a SysML modellezési nyelvet használva. Az ehhez használt eszközt nem kötjük meg, de javasoljuk az Enterprise Architect vagy a MagicDraw szoftverek használatát. Az elkészült terveket beépítjük az oktatásba, így a jelentkező az önálló labor/szakdolgozat teljesítésén túl nagymértékben hozzájárulna az említett kurzusok és tanfolyamok színvonalához is.