Szervezeti határokon átnyúló egységes azonosító- és címlista-kezelés

A Világháló manapság egyik legelterjedtebb és legismertebb új funkciója a különböző célú közösségi hálók felépítése és kezelése, illetve e hálók segítségével a felhasználók közötti kommunikáció megkönnyítése. Ami eleinte az (egykori) iskolatársak kapcsolattartásának támogatására jött létre, az mára komoly üzleti értékű információk kincsesbányájává vált.

Ma már egyre több vállalat ismeri fel az ilyen jellegű alkalmazások jelentőségét. Egyrészt maguk is megjelenhetnek ezeken a közösségi platformokon, hogy ott saját meglévő és leendő ügyfeleik számára könnyen elérhetőek legyenek, másrészt regisztrált ügyfeleik és saját munkatársaik számára maguk is kiépíthetnek közösségi tereket, ezzel is megkönnyítve

  • az ügyfelek közötti,

  • a vállalatnak az ügyfelek felé irányuló,

  • az ügyfeleknek a vállalat felé irányuló és

  • a munkatársak belső

kommunikációját, illetve kialakítva a saját ügyfeleikben (és munkatársaikban) egy olyan exkluzív közösséghez tartozás élményét, amely növelheti a vállalat irányába érzett elkötelezettségüket.

Egy ilyen közösségi tér kiépítésének egyik legnagyobb akadálya annak a kritikus tömegű információnak az összegyűjtése, ami után már a felhasználók számára érdemessé válik az újabb közösségi platform használata, ugyanis az ügyfelek nehezen vehetőek rá arra, hogy egy még „üres” közösségi tér jövőbeni használata érdekében a saját adataik és kapcsolataik feltöltésére időt és energiát szánjanak. Ennek a problémának az egyik lehetséges megoldása lehet az, ha a már meglévő kapcsolati hálókból (az adott ügyfelek engedélyével) kinyert adatokkal lehetne ezt a kezdeti feltöltést (fél)automatikusan elvégezni.

Az ipari környezetben gyakran használatos tartalom menedzsment (CMS) rendszerek jó alapjául szolgálhatnak egy ilyen vállalati közösségi platform kiépítésének. A szakdolgozat során egy adott CMS rendszert (a Sitecore-t) kell kibővíteni egy olyan modullal, amely az ügyfelek más platformokon meglévő kapcsolati hálóját felhasználva építi fel a vállalati közösségi térhez szükséges kapcsolati adatbázist.

Jelleg: 
Gyakorlati
Konzulens: 
Huszerl Gábor
TDK lehetőség: 
TDK lehetőség
Megismerhető technológiák: 
.NET, Sitecore
Állapot: 
Korábbi