Feladatcsoportok

Automatikus tesztelés

Manapság a szoftverek ellenőrzésének az egyik legáltalánosabban használt módszere a tesztelés. Tesztelés alatt azonban ne az "írjunk kódot, aztán adjuk ki diákoknak, hogy kattintgassák végig a szoftvert" megközelítést értsük, hanem a készülő termékek folyamatos, rendszerezett és automatizált ellenőrzését, ami biztosítja, hogy jó minőségű kódot készítsünk (quality engineering). A teszteléssel kapcsolatos feladatok a teljes szoftverfejlesztési életciklus során megjelennek (a teszteket a követelmények alapján megtervezik, a fejlesztők unit teszteket írnak, tesztmeghajtókat és csonkokat készítenek, integrációs és rendszerteszteket hajtanak végre stb.), a minőség így mindenkinek a felelőssége.

Azonban a tesztek manuális elkészítése és kézi végrehajtása helyett egyre inkább előtérbe kerül az iparban is a tesztesetek automatikus generálása és végrehajtása. Az automatikus végrehajtásra vannak elterjedt keretrendszerek (pl. xUnit, CI kiszolgálók), azonban a tesztesetek automatikus kiválasztása jelenleg is aktív kutatási terület. Az automatikus tesztgenerálás történhet modell vagy kód alapján. Tovább »

Modern fejlesztőrendszerek, fejlesztői csoportmunka és modell alapú technológiák

Olyan modern és nagy jövő előtt álló kérdésekkel foglalkozunk, mint a tervezők és fejlesztők közti csoportmunka támogatása, az elkészült tervek és modellek automatikus vizsgálata vagy feltételeknek megfelelő automatikus előállítása, ill. a kész terveknek és modelleknek megfelelő szoftverkód automatikus generálása. Ezen technikák a fejlesztők és tervezők hatékonyságát növelik, és jobb minőségű rendszerek elkészítését teszik lehetővé.

Az ehhez a témacsokorhoz tartozó témalaboratórium és önálló laboratórium feladatok igen széles spektrumot ölelnek fel a szoftver- és rendszertervezést, hatékony fejlesztőmunkát támogató nyelvek és eszközök területéről, ahol a hallgatók igényeik és elképzeléseik szerint a fejlesztésorientált munkáktól a teljesen elméleti problámákig mindenféle feladatot találhatnak. Tovább »